čtvrtek 6. ledna 2022

Pórek dle mistra kuchaře

Mám kolegu bývalého kuchtíka, který byl coby kuchař asi fakt dobrej. Už nějakou dobu nevaří, ale tu a tam přinese cosi malého ze své zahrádky. A je to fakt ňamina. Už jsem z něj několik rad a pár receptů vydyndala. Naposledy se jednalo o jeho úžasnou polévku s pórkem na víně, kterou si prý sám vymyslel - nevím, nehledala jsem. Dneska jsem se do ní pustila - sice není tak dobrá, jako od kolegy, ale doma vzbudila nadšení... 

Já osobně dělám pórkovou polévku jednodruhovou - na másle orestovat pórek, zalít vývarem, přidat smenatu, ochutit, zahustit. Když jsem kdysi ochutnala kolegovu pórkovou, podivila jsem se, co do ní všechno dokáže nacpat... Snad se na mne nebude zlobit, když jeho recept zveřejním. Ale budiž mu útěchou, že stejně to nikdo nedokáže uvařit tak dobrý, jako on. Ale i tak to stojí za to.

Doporučuji vyzkoušet:

  • Na másle orestovat nakrájený pórek, opepřit, osolit
  •  Přidat víno (podle množství pórku, já na jeden dost velký dala tak deci a půl
  • Zredukovat víno až zbyde skoro jen zase máslo
  • Kuřecí maso nakrájené na malé kousky opepřit, osolit, orestovat na másle a přidat k pórku
  • Houby ve slaném nálevu (já měla jen žampiony) přidat i s nálevem k pórku
  • Přidat nastrouhanou kořenovou zeleninu - celer, mrkev, petržel
  • Zalít smetanou a krátce povařit, aby zelenina byla al dente
  • Kolega přidává na kostičky nakrájené vařené brambory, já je nedávala
  • Potom jen dochutit jak je libo, v případě potřeby zahustit či zředit mlékem
Dobrou chuť!

6 komentářů:

  1. A poslední bod - neopít se při vaření.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to zvládla, ale Drahý se zmatlal... Velmi dobrý savignon :D

      Vymazat
  2. .....jejda, asi škoda, že nejím polívajdy, až budeš dělat PŘÍŠTĚ....PŘEMOHLA BYCH SE......a ráda bych trošku ochutnala....vypadá velice slibně....

    OdpovědětVymazat
  3. Dostala jsem!!!!!! Mňamka...mooooc dobrýýý....jejda, ještě, abych se tak dala na polívky, no....., to bych byla jako koule, ale mňamka to byla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ti říkala, že je to o něčem jiném. :D

      Vymazat